23 Νοε 2012

Δοκιμή: Ford B-Max 1,0 ΕcoBoost 120 PS

Οι 20 επιπλέον ίπποι της ισχυρότερης έκδοσης του hi-tech 1.000άρη 3κύλινδρου Ecoboost κινητήρα της Ford, δίνουν στο πολυμορφικό Β-Max εμφανώς περισσότερο «νεύρο».
+ Αυξημένη πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, ακαμψία, κινητήρας-επιδόσεις
- Το 5τάχυτο κιβώτιο, χώρος αποσκευών

Χωρίς αμφιβολία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του B-Max είναι η ιδέα του Ford Easy Access Door System που συνδυάζει πίσω πλευρικές συρόμενες πόρτες με την απουσία κεντρικής κολόνας. Ωστόσο, άξιος προσοχής είναι και ο hi-tech, 3κύλινδρος, EcoBoost κινητήρας, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 120 ίππους

Αυτοί δίνουν το κάτι παραπάνω σε «νεύρο», ειδικά όταν ο μίνι ανθρωπομεταφορέας της Ford είναι φορτωμένος με τα βάρη της οικογένειας. Με θεωρητικά ίδια κατανάλωση με εκείνη της έκδοσης των 100 ίππων (4,9 λτ./100 χλμ. και 114 γρ.CO2/χλμ. με start/stop), το 120άρι B-Max επιταχύνει από στάση σε 10,9 δλ. και εμφανίζει πολύ καλές ρεπρίζ. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 189 χλμ./ώρα. Πέρα από τα νούμερα όμως, σημασία έχει η αίσθηση ευρωστίας που έχει το μοτέρ σε όλη την κλίμακα των στροφών, καθώς επίσης η ευστροφία, ο πολιτισμένος χαρακτήρας και ο ευχάριστος ήχος.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, το B-MΑΧ με τους 120 ίππους δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση. Έτσι οι μπροστινοί επιβάτες έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους, όπως και οι πίσω, με τους προσφερόμενους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια να ικανοποιούν. Το επίπεδο δάπεδο θα βολέψει ακόμη και τη μεταφορά ενός τρίτου μεσαίου καθήμενου στο πίσω κάθισμα, με κάποιες παραχωρήσεις μόνο ως προς το διαθέσιμο χώρο για τους ώμους του. Ποιοτικά ικανοποιεί και σε συναρμογή και σε υλικά, αλλά το Β-ΜΑΧ δεν κρύβει τη σχεδιαστική συγγένεια του με το Fiesta, χωρίς αυτό φυσικά να αποτελεί σημείο κριτικής.

Στο δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ περιορισμένος, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος. Μια 6η στο κιβώτιο θα έκανε λιγότερο έντονο το γουργούρισμα» του κινητήρα στο ταξίδι. Το στάνταρ ESP, θα επέμβει με διακριτικό τρόπο σε περίπτωση υπερβολής, ενώ τα φρένα μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Τελικά, με 800 ευρώ παραπάνω από την έκδοση των 100 ίππων, ο αγοραστής του B-Max κερδίζει σε επιδόσεις και νεύρο, χωρίς (θεωρητικά) επιπτώσεις στην κατανάλωση. Αν και θα θέλαμε η διαφορά τιμής να συνδυάζεται και με κιβώτιο 6 σχέσεων, πιστεύουμε πως αξίζει κανείς να επιλέξει την έκδοση των 120 ίππων.
 
 
autotriti